ma 21 jun 2010, 08:50
Van Persie zeker in de basis
JOHANNESBURG - "Ik denk wel dat hij met zijn eigen prestatie bezig is", doelde bondscoach Bert van Marwijk een dag na de zege op Japan op de eerste twee optredens van Robin van Persie tijdens het WK voetbal. De vedette van Arsenal maakte tot op heden nog geen sterke indruk en werd tegen zowel Denemarken als Japan gewisseld.
Van Persie komt terug van een zware blessure. „Ik dacht ook dat hij vermoeid was, maar Robin is topfit. Hij heeft gewoon extra wedstrijdritme nodig en dat krijgt hij alleen maar door te spelen.” Robin is heel kritisch op zichzelf. Maar ik maak me geen zorgen om hem", aldus Van Marwijk.
Voor de bondscoach is het echter geen optie om Van Persie tegen Kameroen rust te geven. Ook al heeft Van Persie geel gekregen tegen Denemarken en is hij een volgende gele kaart geschorst voor de achtste finale. "Ik wil hem zo veel mogelijk laten spelen."
Van Marwijk gelooft niet dat Van Persie er mentaal doorheen zit en een wedstrijdje rust misschien louterend werkt. „Nee, Robin staat er goed op en doet er alles aan om zichzelf te verbeteren. En soms moet het team hem helpen. Tegen Japan zocht hij heel goed de diepte, maar werd hij niet of te laat aangespeeld. Dat moet beter tegen Kameroen.”
http://www.telegraaf.nl